Tokoh Tokoh Ulama' Kelantan

Tokoh Tokoh Ulama' Kelantan
Sesungguhnya Ulama' itu Pewaris Nabi

Saturday 29 December 2012

ALLAH itu Maha Mengetahui


Segala puji bagi Allah SWT. Hanya  kepada-Nya kami memuji, meminta pertolongan, dan memohon ampunan. Kami memohon perlindungan-Nya dari segala keburukan diri dan perbuatan kami. Barangsiapa yang diberikan petunjuk oleh Allah, maka tak seorang pun akan mampu menyesatkannya. Dan barangsiapa yang disesatkan oleh-Nya, maka tak seorang pun akan mampu memberinya petunjuk.

Saya bersaksi bahawa tidak ada Tuhan (Ya ng berhak untuk disembah) selain Allah. Dialah Yang Maha Esa dan tiada sekutu bagi-Nya. Dan saya bersaksi bahawa Nabi Muhammad adalah hamba dan rasul-Nya.

Allah SWT berfirman:
“Wahai orang-orang yang beriman, bertakwa lah kepada Allah dengan sebenar-benar takwa dan janganlah kalian matt selain kalian dalam keadaan berserah diri (kepada Allah)." (AW 'Imran: 102) 

"Wahai umat manusia, bertakwalah kepada Tuhanmu yang menciptakan kami dari satu jiwa dan menciptakan dari jiwa itu pasangannya dan menebarkan dari keduanya laki-laki dan perempuan yang banyak. Bertakwalah kepada Allah tempat kamu meminta dan jagalah hubungan kekeluargaan. Sesungguhnya Allah senantiasa mengawasi kamu." (an-Nisaa' :  1) 

"Wahai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan ucapkanlah perkataan yang benar. Dengan demikian, Allah memperbaiki perbuatan dan mengampuni dosa-dosamu. Dan barangsiapa yang mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya dia telah memperoleh kemenangan besar."  (al-Ahzaab: 70-71)

No comments:

Post a Comment